Hızlı tren işletmecisi Eurostar iflasın eşiğinde. Şirket 468 milyon avro zararda ve artık cepten yiyor. (Foto: Depo Photos)

Hızlı tren işletmecisi Eurostar iflasın eşiğinde

Şirket 468 milyon avro zararda ve artık cepten yiyor. Britanya Taşımacılık Sendikası, şirketin Covid'e kurban verilmemesini istiyor.

Fransa-Britanya ilişkilerin sembolü olarak görülen ve Paris’e Londra’ya Manş denizi altından bağlayan Eurostar firması, iki ülke hükümetlerinin yardım etmemesi halinde iflasın pençesine düşmek üzere.

Firmanın borcu 468 milyon avroya yükselirken, cirosu da 2020 yılının ikinci çeyreği ile dördüncü çeyreği arasında 20’de bire düşmüş durumda. Eurostar, şimdilik cepten yemeye devam ediyor.

Britanya Taşımacılık Sendikası yetkililerinden Mick Lynch, “Yaşayabilir ve yaşaması gereken ve Covid’e kurban edilmemesi gereken bir firma söz konusudur ve herkes sorumluluklarını üstlenmelidir” dedi.

“Britanya hükümeti firma konusunda yapacak bir şeyi olmadığını söylemesi doğru değil” diyen Lynch, “Söz konusu olan Britanya’da kayıtlı bir şirkettir. Genel merkezi Londra’da, Yönetim Kurulunda Britanyalılar var ve işgücünün önemli bir bölümü Britanyalı” diye ekledi.

Londra ise aylardır ısrarla Eurostar’ın Britanya firması olmadığını ve Fransız Devletinin mali desteğin liderliğini yapmasını istiyor. Demiryolu firmasının hisselerinin yüzde 55’i Fransız Ulusal Demiryolları firması SNCF’nin elinde bulunuyor.

Covid salgını Eurostar trafiğini neredeyse yok etti. Şimdilerde Paris ile Amsterdam arasında Manş tüneli aracılığıyla günde sadece bir tren seferi yapılıyor.

Eurostar International Ltd, bir Fransa-Britanya ortaklığı olarak kuruldu ve 1994’ten bu yana Manş tüneli aracılığıyla Londra’dan Brüksel, Paris, Lille, Rotterdam ve Amsterdam’a hızlı tren seferleri düzenliyor.

Yolcusuz kalan Fransa-Britanya Demiryolu şirketinin başkanı Jacques Damas, şubat ayında, ilkbahar aylarında ödemelerin muhtemelen duracağını belirterek, “Kriz daha da ağırlaşırsa ödemeleri daha da önce durdurmak zorunda kalabiliriz” demişti.

Eurostar, krize dayanabilmek için Britanya ve Fransa hükümetlerinden havayolları şirketlerine verilen mali yardımların aynısını talep etmiş ve demiryolu geçiş ücretlerinde geçici bir indirime gidilmesini istemişti.

Birleşik Krallık Maliye Bakanlığı, çözüm bulmak için şirketle ortak çalışma yapıldığını belirtmiş, Fransa Maliye Bakanı Bruno Le Maire de, “Başından beri yapıldığı gibi demiryolu ve havayolu firmalarını devletin destekleyeceğini” söylemişti.