İngiliz tur operatörü Jet2Holidays CEO’su Steve Heapy, Türkiye’nin İngiltere’de erken rezervasyonda güçlü destinasyon olduğunu söyledi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) başlattığı "Çevrimiçi Buluşmalarla Turizm" programına katılan Steve Heapy, “Son iki haftadır satışlarımız, erken rezervasyonlarda geçen yıla göre Mayıs ve Haziran daha düşük seyirde gidiyor, ancak Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim ayları geçen yıla göre çok daha iyi seyirde görünüyor” dedi.
AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, programda şöyle konuştu:
“Bir yılı aşkın süredir devam eden salgın nedeni ile etkilenen sektörün durumunu, yapılan çalışmalarla olumsuz etkiyi en aza indirmeye çalışıyoruz. Çevrimiçi Buluşmalarla Turizm programını bu amaçla başlattık. Bu sürecin en önemli unsuru mümkün olduğunca bilgi akışını kesintisiz devam ettirmek oldu. Bu anlamda da 2021 sezonunu açacağımız bu günlerde, yaşanılan son gelişmeleri hem üyelerimizle hem de sektörle paylaşmak adına önemli bir konuk ile başladık. Birleşik Krallık Türkiye ve Antalya için büyük bir kaynak pazar. Antalya’da üçüncü ana pazar olması yönünde pandemi öncesi ve bu süreçte pazarın önemli aktörleri ile çalışmalar yaptık ve sürekli iletişim halinde olduk. Bugünkü konuğumuz; pazardaki durum ve gelişmeleri anlatarak, sezona ilişkin beklentilerimize yol gösterici olacaktır.”
"Türkiye’ye talep kayması var"
“İspanya ve Portekiz’den Türkiye’ye talep kayması var” diyen Steve Heapy şunları söyledi:
"Türkiye şu anda erken rezervasyonlarda çok güçlü. Kanarya Adaları ve Yunanistan da erken rezervasyonlarda güçlü ülkelerden. Antalya Türkiye’de en güçlü destinasyonlardan. Türkiye ve Antalya için en önemli gelişmelerden birisi salgın döneminde ilk defa Türkiye’ye gelmiş misafirlerin tekrar rezervasyonlarında önemli artış olması. Ayrıca İspanya ve Portekiz gibi Batı Akdeniz destinasyonlarından da Türkiye'ye önemli bir talep kayması yaşanıyor.
"Antalya kapasitesini yüzde 70 büyüttük"
Jet2Holidays bu süreçte pazar payını büyüttü. Müşteri memnuniyetimiz özellikle salgın dönemi iptallerinde en hızlı geri dönüş ve iade eden tur operatörü olarak en üst seviyeye çıktı ve rezervasyonlar içinde yüzde 33 oranında yeni müşteriler edindik.
Bu büyüme ile iyi haber; daha fazla otel partnerlerine ihtiyaç olacak, Antalya’ya 2022 yılı için yüzde 70 oranında kapasite büyüttük. Ödemelerimiz düzenli ve zamanında olması ile müşteri memnuniyeti gibi konaklama sağlayıcılarının da güvenini kazanıyoruz.”
"Antalya kış dönemi için de önemli bir destinasyon"
Antalya için uçak kapasitelerini kış döneminde arttırıyoruz. Özellikle golf ve aile konseptine yönelik satışlar yapıyoruz. Antalyayı kış dönemi içinde önemli bir varış noktası olarak görüyoruz.
"Türkiye hizmet kalitesiyle yükseliyor"
Steve Heapy salgın sürecinde yapılan çalışmalara ilişkin olarak; “ Geçen yıl çok iyi bir iş yaptınız. İlk defa Türkiye rezervasyonu yapan İngiliz ziyaretçilerin yeniden Türkiye’yi tercih etmeleriniz sağladınız. Bu ziyaretçilerin çoğu; otellerin kalitesi, otel alanları ve otel etkinlikleri ile ilgili büyük sürprizler yaşadı ve yeniden Türkiye tercih etmeleri sağlandı. Otel alanları özellikle sosyal mesafe açısından önem taşıyor. Biz bazı reklamlarımızı “holiday with space” temasıyla yapıyoruz. Antalya, Türkiye otellerinin bu anlamda çok güçlü yanı, otel alanlarının dünya standartlarının üzerinde olması.”
"Türkiye’ye 400 bin İngiliz getirmeyi planlıyoruz"
Ayrıca Steve Heapy “ 17 Mayıs ta operasyona başlamayı planlıyoruz. Şu anda Türkiye ve Antalya’ya operasyonun nasıl daha güvenli yapılacağı konusunda hükümetle temas halindeyiz. Eylülden itibaren kapasitemizi arttırmayı planlıyoruz. Herkese İngiliz ziyaretçileri yeniden getirmeyi başardığınız için teşekkür ederim” dedi.
Turizm hareketi Mayısta başlayacak
Türkiye Oteller Federasyonu Başkanı Sururi Çorabatır da Antalya Sanayici ve İş İnsanları Derneği’nin (ANSİAD) düzenlediği online toplantıya konuşmacı olarak katıldı.
Turizm sektörünün Türkiye ve paydaşları için önemli bir sektör olduğunu belirten Çorabatır, ‘’Pandemi, turizmin artık bütün ülkeler için stratejik bir sektör olduğunu ortaya koydu. Bütün ülkeler seyahat endüstrisinin ne kadar önemli olduğunu ekonomilerine ne kadar katkı verdiğini kayıp olunca anladı’’ dedi.
Yüzyılın en büyük ekonomik krizinin yaşandığına dikkat çeken Çorabatır, şöyle devam etti.
‘’Turizm sektörü pandemide en olumsuz etkilenen sektörlerin başında geliyor. Dünya Turizm Örgütü verilerine göre 8 trilyon dolar üzerinde ekonomiye katkı koyan turizm, yaklaşık 330 milyon kişiye iş olanağı sağlıyordu. 2019 yılında turizm yüzde 3.8 büyürken bütün dünyada seyahat hareketi yaklaşık 1 milyar 461 milyon kişiye, turizm geliri ise 1,5 trilyon dolara ulaşmış. Ancak pandemi nedeniyle 2020 Mart ayında dünyadaki seyahat hareketi kısıtlanmasından dolayı bu rakamları yakalamak çok büyük hayal oldu. Pandemi nedeniyle 2020’de 1 milyar kişi seyahat etmedi ve 2020 yılı rakamları 30 yıl önceki seviyelere geriledi.’’
Pandemi sürecinde Türkiye’ye 16 milyon turist geldiğini, bunun 3,2 milyonun ise gurbetçilerin oluşturduğunu anlatan Çorabatır, ‘’2019 yılına rağmen pandemi sürecinde turizm sektörü ülkeye 12 milyar dolar döviz kazandırdı’’ dedi.
AB gizli bir ambargo uyguluyordu
TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, Türkiye’nin 2020’de ‘Güvenli Turizm Sertifikası’ uygulaması ile turizmde rakiplerinin önüne geçtiğine dikkat çekti. Çorabatır, şunları kaydetti.
‘’160 kalemde kontrol mekanizması oluşturduk. Burada 60 ülkenin büyükelçilerini ve gazete temsilcilerini ağırladık. Çok önemli bir girişim oldu. AB kendi içinde seyahati teşvik etti. Sıkıntılı olan ekonomilere destek olmak için Avrupa içi seyahati önerdi. Ülkemize hem ekonomik hem siyasi ambargo uyguluyor gibiydi…’’
Türkiye’de 2021 yılı seyahat hareketliliğinin mayıs ayında başlayacağının öngörüldüğünü anlatan Çorabatır, sözlerini şöyle tamamladı.
‘’Türkiye ve dünyadaki salgın etkileri sürekli takip ediliyor. Öncelikle yeni sezonu ülkemizde ve Türkiye’ye seyahat edecek ülkelerdeki Kovid-19 salgını kaynaklı vaka sayılarının düşmesi belirleyecektir. Bu kapsamda aşı çalışmaları dünya turizmine umut verirken, aşılanma oranı da ülkeler arası seyahati daha güvenli kılacaktır. 2021’de de turizm hareketi bayram itibarıyla iç pazardan başlayacağını öngörüyoruz. Beraberinde Rusya ve Ukrayna’dan geçen yıl olduğu gibi iyi bir talep geleceğini görüyoruz. Ardından ise Doğu Avrupa talepleriyle sezon devam edecektir.”