2021 En İyi Küresel Markalar raporu yayımlandı
2021 En İyi Küresel Markalar sıralamasında Nike, Disney, Coca-Cola, McDonald’s gibi Amerikan firmaları yine gezegenin en güçlü firmaları arasında yer aldı.
Interbrand tarafından yapılan sıralamaya göre, teknoloji devi firmalar listenin en üst sıralarında yer buluyor. Covid-19 salgını sırasındaki kapanma önlemleri uzaktan çalışma gibi uygulamalar, teknoloji firmalarını daha da güçlendirdi.
Ekonominin yeniden canlanma dönemine girdiği krizden çıkış sırasında listede yer alan firmaların değeri yüzde 15 artış kaydetti. 2020 yılında, toplam değer artışı yüzde 1,3 olmuştu.
Elektrikli otomobil firması Tesla, en önemli sıçramayı yaptı. Listede 26 basmak yükselen Tesla’nın değeri yüzde 184 artışla uçuşa geçti.
İlk 100 içinde yer alan kozmetik ve parfüm sanayii devi Fransız Sephora, bu yıl listeye ilk kez 100’üncü sıradan girdi. Sephora, lüks ürünler firması olan LVMH grubuna dahil. LVMH, Sephora dışında, Louis Vuitton, Tiffany & Co., Hennessy ve Dioru’u da kapsıyor. LVMH, bu beş markasıyla ilk yüzde yer alarak bir rekora imza attı.
2021 En İyi Küresel Markalar raporu, derin bir küresel, ekonomik, sosyal ve teknolojik değişimin arka planına rağmen şimdiye kadarki en büyük marka büyümesine işaret ediyor.
En iyi 100 markanın toplam değeri, 2020'de 2,236 trilyon dolardan 2021'de 2,667 trilyon dolara çıkarak, çıkarak toplamda yüzde 15'lik bir artışa ulaştı.
Teknoloji
En hızlı büyüyen, en değerli ve en iyi performans gösteren sektör teknoloji olmaya devam ediyor. Bu sektördeki güçlü büyümeyi destekleyen dijital trendler azalma belirtisi göstermiyor ve tüketicilerin bulut tabanlı teknolojiye, yapay zekâya, akışa ve abonelik tabanlı hizmetlere güvendiği farklı profesyonel ve kişisel yollar bu sektörü destekliyor. Teknolojinin sıralamalardaki yeri, bunu eğilimi iyi yansıtıyor.
İlk üç marka olan Apple, Amazon ve Microsoft, ilk on markanın toplam değerinin yüzde 62,3'ünü oluşturuyor.
Ancak gerçek şampiyon Tesla, marka değerinin neredeyse üç katına çıkarak 26 puanlık çarpıcı bir yükselişle 14’üncü sıraya çıktı. Tesla’nın hızlı yükselişi, sosyal medyadaki sürekli varlığının marka değerini ve dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticisi konumunu sağlamlaştırmasıyla sağlandı.
Apple
Arka arkaya dokuz yıldır dünyanın en iyi markası olan Apple, herkesin net ve iddialı bir hedefe doğru ilerlemesini sağlayarak bu yolda öncülük etmeye devam ediyor. Markanın hizmetleri, sağlık (Apple Watch artık kandaki oksijen seviyelerini kaydediyor), eğlence, veri depolama ve müzikte abonelik hizmetlerine kadar çeşitlendi. Firma, müşterilere yakın olmaya devam etti ve pandeminin neden olduğu komplikasyonlara rağmen güçlü çevrimiçi perakende çözümleri bulmayı sürdürüyor.
Sonuç olarak Apple, marka değerindeki yüzde 26’lık önemli artışını yansıtan, tüketiciye basit, kusursuz bir deneyim sağlamaya odaklanan dikkate değer bir yön ve marka değeri sergilemeye devam ediyor.
Amerikan iletişim firması Omnicom’un yan kuruluşu olan Interband, üç kriteri göz önüne alarak bu sıralamayı yapıyor.
- Markanın hizmet ve ürünlerinin malî performansı
- Satın alma kararlarında markanın rolü
- Markanın rekabet gücü ve yeni kazançlar sağlamak için talebi kalıcı olarak destekleme ve müşteri sadakati sağlama gücü
Interband’ın ilk 20 marka sıralaması şöyle:
.
Sıra | Marka | Değer artışı (milyar dolar) | Yıllık gelişme (yüzde) |
1 | Apple | 408 | 26 |
2 | Amazon | 249 | 24 |
3 | Microsoft | 210 | 27 |
4 | 197 | 19 | |
5 | Samsung | 75 | 20 |
6 | Coca-Cola | 67 | 1 |
7 | Toyota | 64 | 5 |
8 | Mercedes | 51 | 3 |
9 | McDonald’s | 56 | 7 |
10 | Disney | 44 | 8 |
11 | Nike | 43 | 24 |
12 | BMW | 42 | 5 |
13 | Louis Vuitton | 37 | 16 |
14 | Tesla | 36 | 184 |
15 | 36 | 3 | |
16 | Cisco | 36 | 6 |
17 | Intel | 35 | - 3 |
18 | IBM | 33 | - 5 |
19 | 32 | 23 | |
20 | SAP | 30 | 7 |
.